Hamilelikte Astım İlaçları Bebeğe Zarar Verir mi? ~ BilgiBebek <!--Can't find substitution for tag [bilgibebek.blogspot.com.tr.anasayfa]-->

25 Mayıs 2016 Çarşamba



Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Tuğçe Kasapoğlu Hürkal, gebelikte kullanılan astım ilaçlarının bebeğe zarar vermediğini söyledi. Asıl dikkat edilmesi gerekenin kontrol edilemeyen astım olduğunu belirtti.

Astımı Olan Hamilelerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Doktorlar, astım hastalığının tedavisinde kullanılan ilaçların gebelikte bebeğe zarar vermediğini ve güvenle kullanılabileceğini söylüyor. Asıl kaygılanılması gereken husus kontrol edilemeyen astımdır, bu sebeple kontrolsüz astım bebeğe zararlı etkiler bırakabiliyor.

İnhaler kortizonlu ilaçlar kullanıldığında astım nöbetlerini hamilelerde %55 oranında azalttığı tespit edilmiştir. Bunun için orta-ağır astımı olan gebelere düşük dozda düzenli bir şekilde inhaler kortizon tavsiye ediliyor. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Sosyal Paylaşım Sayfaları

sosyal sitesosyal sitesosyal site

Taze Yayınlar

Takipçilerim

Popüler Yazılarımız

Sayfa Görüntüleme Sayısı


Bumerang - Yazarkafe

Bumerang - Yazarkafe

Bloğumuza Birde Burdan Bakın ツ